Με αφορμή τα προβλήματα στο γυμνάσιο της Κράνας
Την παρέμβαση του πανεπιστημίου Κρήτης προκάλεσαν τα όσα έχουν δει το τελευταίο διάστημα το φως της δημοσιότητας περί παραβατικής συμπεριφοράς που παρουσιάζει μια μικρή μερίδα μαθητών που φοιτά στο γυμνάσιο της Κράνας,στον ορεινό Μυλοπόταμο.
Μάλιστα, ο πρύτανης του ιδρύματος, Γιάννης Παλλήκαρης ,συγκάλεσε ήδη την επιτροπή ειδικών επιστημόνων του πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ το επόμενο διάστημα το σοβαρό ζήτημα της παρέμβασης του πανεπιστημίου, θα τεθεί υπ’όψιν και των μελών της συγκλήτου.
Αναλυτικότερα, η βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση των φαινομένων της μαθητικής παραβατικότητας, αποτελεί τη νέα παρέμβαση που κάνει τώρα το πανεπιστήμιο Κρήτης, με αφορμή τα προβλήματα που παρουσιάζονται από μια μικρή μερίδα μαθήτων στο γυμνάσιο της Κράνας, στον ορεινό Μυλοπόταμο, καθώς και το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια η οργάνωση της μέσης εκπαίδευσης, στον ορεινό Μυλοπόταμο και ιδιαίτερα στα χωριά Ζωνιανά, Κράνα και Λιβάδια.
Η επιτροπή αυτή αποτελείται από καθηγητές του πανεπιστημιακού ιδρύματος της Κρήτης που έχουν πολυετή παρουσία και έρευνα στην περιοχή του ορεινού Μυλοποτάμου, όπως είναι οι κύριοι Σκεύος Παπαΐωάννου,Κωνσταντίνος Τζανάκης, Άρης Τσαντηρόπουλος, Γιώργος Σιδερίδης και Αλέξης Καλοκαιρινός, ενώ μέλος της ίδιας επιτροπής είναι και μία καθηγήτρια που εκπροσωπεί το εν λόγω γυμνάσιο της περιοχής του Μυλοποτάμου και η οποία έχει τριετείς μεταπτυχιακές σπουδές σε σχολεία ειδικής εκπαίδευσης στην Αγγλία.
ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το πανεπιστήμιο Κρήτης, αλλά και με βάση τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος του τμήματος Κοινωνιολογίας του πανεπιστημίου Κρήτης, καθηγητής, Σκεύος Παπαΐωάννου, το φαινόμενο του γυμνασίου της Κράνας δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός, αλλά είναι αποτέλεσμα του γενικότερου κλίματος, που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια και αφορά τις σχέσεις μαθητών-καθηγητών και οικογένειας-κοινωνίας της περιοχής.
Επίσης, τονίζεται ότι οι οποιεσδήποτε επιλογές ή πολιτικές, που οδηγούν σε αποκλεισμούς, τιμωρία και κλείσιμο σχολείων, αποτελούν το χειρότερο έγκλημα που μπορεί να κάνει κάποιος στην πιο ζωντανή επαρχία που διαθέτει η Κρήτη.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες το πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις-πυροτεχνήματα της μιας στιγμής, χωρίς μακροχρόνια σοβαρή μελέτη.Όμως παρ’όλα αυτά η οποιαδήποτε βοήθεια και παρέμβαση μπορεί και πρέπει να δρομολογηθεί σε άμεσο, βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.
Μια άμεση πράξη –όπως αναφέρεται- πρέπει να αφορά στην επιλογή έμπειρων καθηγητών που με όλη την απαιτούμενη υποστήριξη και κίνητρα θα λειτουργούν σε μόνιμη βάση, τουλάχιστον για μια περίοδο δύο χρόνων, με κανονική απασχόληση στο συγκεκριμένο γυμνάσιο.Και αυτό διότι η περιοδική και πολλές φορές η περιστασιακή απασχόληση, κυρίως νεαρών καθηγητών χωρίς εμπειρία και ίσως κάποια εξειδικευμένη γνώση, είναι σαφές ότι έχει δημιουργήσει ένα κλίμα απαξίωσης του συνολικού συστήματος.
Μεσοπρόθεσμα θα μπορούσαν τα σχολεία αυτά με την εκπαιδευτική και διεπιστημονική υποστήριξη του πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού να ενταχθούν, σε ένα τύπο πειραματικού σχολείου, που θα λειτουργούν στις ορεινές περιοχές και όχι μόνο μέσα στην πόλη του Ρεθύμνου, όπως γίνεται σήμερα.Ενώ ειδικοί κοινωνιολόγοι και άλλοι επιστήμονες του χώρου θα μπορούσαν να διερευνήσουν τα αίτια και βάση αυτών να προτείνουν μακροπρόθεσμα πιο σταθερές λύσεις.
Εν κατακλείδι, όλες αυτές οι παρατηρήσεις της επιτροπής θα τεθούν υπόψη της συγκλήτου του πανεπιστημίου Κρήτης, ως θέμα προς συζήτηση και μάλιστα η επιτροπή δεσμεύτηκε να ανοίξει άμεσα ένα διάλογο με φορείς και ειδικούς που θα κρίνει αναγκαίους επί του θέματος για να αποφασίσει για το επίπεδο παρέμβασης του πανεπιστημίου Κρήτης για το θέμα αυτό.
Βαρβάρα Τερζάκη
Άρθρο Στέλλας Μαθιουδάκη –εφημερ. Ο ΚΗΡΥΚΑΣ –2/12/08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου